Auto service
apk
De APK (Algemene Periodieke Keuring) is een wettelijke verplichting. Een nieuwe benzine-auto moet vanaf het vierde jaar APK gekeurd worden, daarna twee maal om de twee jaar en vervolgens elk jaar. Rijdt je auto op diesel, dan is de APK na drie jaar verplicht. Dieselwagens worden vervolgens jaarlijks APK gekeurd.
Bij een APK checken we je auto op de volgende onderdelen:
- de verkeersveiligheid (remmen, wielophanging, schokdempers, banden, stuurinrichting, verlichting en carrosserie)
- het milieu (uitstoot van uitlaatgassen)
- de registratie (de kilometerstand, het voertuigbewijs, identificatienummer en de gebruikte brandstof)
Wil je jouw APK-keuring liever niet op het allerlaatste moment regelen? Dat hoeft ook niet, want je kunt jouw auto al vanaf twee maanden vóór de APK-vervaldatum opnieuw laten keuren. De nieuwe APK-vervaldatum blijft vervolgens hetzelfde. Je hoeft je auto de volgende keer dus niet twee maanden eerder te keuren. Ongeveer twee maanden voor de APK-vervaldatum ontvang je van ons een herinnering.
onderhoud
Een onderhoudsbeurt wordt door de fabrikant van je auto voorgeschreven. De fabrikant schrijft ook de intervallen (een bepaald aantal gereden kilometers) voor, waarop extra controle of werkzaamheden nodig zijn. Denk aan het controleren en eventueel verversen van motorolie, koelvloeistof of remvloeistof. Door je aan deze voorschriften te houden voorkom je onnodige schade en weet je zeker dat je veilig de weg op kan. Bespaar er dus niet op.
Kleine beurt
Hoe vaak je auto een kleine onderhoudsbeurt nodig heeft, hangt af van het type auto, de leeftijd van je auto, de kilometerstand en het aantal kilometers dat je jaarlijks rijdt. Algemene richtlijn is om je auto elke twee jaar of na 15.000 kilometer een kleine beurt te geven.
Je kunt een kleine beurt makkelijk combineren met een APK.
Dit doen we tijdens een kleine beurt:
Controle accu en verlichting
Controle uitlaat en katalysator
Controle banden en remsysteem
Controle schokdempers
Controle ruiten en ruitenwissers
Bijvullen ruitenwisservloeistof
Bijvullen koelvloeistof
Vervangen oliefilter
Verversen olie
Grote beurt
Bij een grote beurt doen we alles wat we bij een kleine beurt doen, plus nog een belangrijk aantal extra’s. Zo controleren we je auto op een flink aantal punten die de veiligheid van je auto raken. Denk aan zaken zoals remvloeistof, koelvloeistof, brandstofslangen, koelsysteem, filters en distributieriem (controle).
Hoe vaak je auto een grote onderhoudsbeurt nodig heeft, hangt ook weer af van het type auto, de leeftijd van je auto, de kilometerstand en het aantal kilometers dat je jaarlijks rijdt. Algemene richtlijn is om je auto elke twee jaar of na 30.000 kilometer een grote beurt te geven.
Wanneer we tijdens een onderhoudsbeurt constateren dat je auto een (ongeplande) reparatie nodig heeft, nemen we contact met je op om dit met jou af te stemmen. Zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
aircoservice
Elk aircosysteem heeft onderhoud nodig. Omdat een aircosysteem niet honderd procent waterdicht is, ontsnapt er heel langzaam koudemiddel. Per jaar komt dat neer op zo’n tien procent. Als je het koelmiddel te laat bijvult, kan er schade aan het systeem ontstaan. De kosten van een reparatie kunnen aardig oplopen. Periodiek onderhoud aan je aircosysteem is dus zeker de moeite waard.
Dit doen we bij een aircoservicebeurt:
- Airco bijvullen met koudemiddel en compressieolie
- Filter vervangen
- Is je airco kapot, wordt je airco niet koud of heb je last van een stinkende airco, dan is aircoreparatie of aircoservice nodig.
Hier lees je meer over het waarom van onze aircoservice. Klik hier
automaatbak spoelen
De fabrikant schrijft meestal niet voor om de olie van je automaatbak te verversen. In de praktijk blijkt dat toch verstandig te zijn. Zonder verversing van de olie kunnen klachten ontstaan zoals ruw schakelen, slip in de versnellingsbak of onnodig hoog brandstofgebruik.
Deze klachten kun je voorkomen door je automaatbak te laten spoelen. Dat werkt als volgt: met een geavanceerde spoelmachine verwijderen we de oude, vervuilde olie uit de automatische versnellingsbak en vervangen we deze geleidelijk met schone olie. Een toegevoegd reinigingsmiddel zorgt ervoor dat losgeweekte vuile deeltjes naar buiten spoelen. Dit spoelproces noemen we ‘flushen’ en vindt plaats bij een stationair draaiende motor. Na de spoelbeurt is je automatische versnellingsbak grondig en veilig gereiningd en voorzien van schone olie.
Het regelmatig spoelen van je automaatbak voorkomt schade aan je automatische versnellingsbak. Schade die al ontstaan is, kan door flushing echter niet ongedaan gemaakt worden. Met flushen kunnen we de klachten hooguit tijdelijk verminderen. Ook hier geldt: voorkomen is beter dan genezen. We adviseren je om je automaatbak elke 100.000 kilometer te laten spoelen.
elektronische storingen
Een moderne auto zit vol met elektronica, computers, chips en tal van andere elektronische componenten. Deze systemen maken onze auto’s sneller, comfortabeler, slimmer, en zuiniger. Denk maar aan systemen voor de motormanagement, controlesystemen voor de remmen, parkeersensoren en de airbags. Jammer genoeg maakt de elektronica onze auto’s een stuk storingsgevoeliger. Met onze apparatuur meten wij het elektronische systeem voor je door en kunnen we de oorzaak van elk euvel voor je opsporen en verhelpen.
accessoires voor meer comfort
Soms mis je functionaliteit of een bepaald comfort in je auto. Dat kan gaan om een trekhaak voor je nieuwe caravan, een toch wel handige achteruitkijkcamera, parkeersensoren, centrale deurvergrendeling of misschien wel geblindeerde ramen. Wil jij je auto een upgrade geven? Neem even contact met ons op en vertel ons wat je wensen zijn. Dan bekijken we wat de mogelijkheden zijn.
Meer informatie of een afspraak maken?
Auto service
apk personenauto's en bestelwagens
De APK (Algemene Periodieke Keuring) is een wettelijke verplichting. Een nieuwe benzine-auto moet vanaf het vierde jaar APK gekeurd worden, daarna twee maal om de twee jaar en vervolgens elk jaar. Rijdt je auto op diesel, dan is de APK na drie jaar verplicht. Dieselwagens worden vervolgens jaarlijks APK gekeurd.
Bij een APK checken we je auto op de volgende onderdelen:
- de verkeersveiligheid (remmen, wielophanging, schokdempers, banden, stuurinrichting, verlichting en carrosserie)
- het milieu (uitstoot van uitlaatgassen)
- de registratie (de kilometerstand, het voertuigbewijs, identificatienummer en de gebruikte brandstof)
Wil je jouw APK-keuring liever niet op het allerlaatste moment regelen? Dat hoeft ook niet, want je kunt jouw auto al vanaf twee maanden vóór de APK-vervaldatum opnieuw laten keuren. De nieuwe APK-vervaldatum blijft vervolgens hetzelfde. Je hoeft je auto de volgende keer dus niet twee maanden eerder te keuren. Ongeveer twee maanden voor de APK-vervaldatum ontvang je van ons een herinnering.
automaatbak spoelen
De fabrikant schrijft meestal niet voor om de olie van je automaatbak te verversen. In de praktijk blijkt dat toch verstandig te zijn. Zonder verversing van de olie kunnen klachten ontstaan zoals ruw schakelen, slip in de versnellingsbak of onnodig hoog brandstofgebruik.
Deze klachten kun je voorkomen door je automaatbak te laten spoelen. Dat werkt als volgt: met een geavanceerde spoelmachine verwijderen we de oude, vervuilde olie uit de automatische versnellingsbak en vervangen we deze geleidelijk met schone olie. Een toegevoegd reinigingsmiddel zorgt ervoor dat losgeweekte vuile deeltjes naar buiten spoelen. Dit spoelproces noemen we ‘flushen’ en vindt plaats bij een stationair draaiende motor. Na de spoelbeurt is je automatische versnellingsbak grondig en veilig gereiningd en voorzien van schone olie.
Het regelmatig spoelen van je automaatbak voorkomt schade aan je automatische versnellingsbak. Schade die al ontstaan is, kan door flushing echter niet ongedaan gemaakt worden. Met flushen kunnen we de klachten hooguit tijdelijk verminderen. Ook hier geldt: voorkomen is beter dan genezen. We adviseren je om je automaatbak elke 100.000 kilometer te laten spoelen.
onderhoud
Een onderhoudsbeurt wordt door de fabrikant van je auto voorgeschreven. De fabrikant schrijft ook de intervallen (een bepaald aantal gereden kilometers) voor, waarop extra controle of werkzaamheden nodig zijn. Denk aan het controleren en eventueel verversen van motorolie, koelvloeistof of remvloeistof. Door je aan deze voorschriften te houden voorkom je onnodige schade en weet je zeker dat je veilig de weg op kan. Bespaar er dus niet op.
Kleine beurt
Hoe vaak je auto een kleine onderhoudsbeurt nodig heeft, hangt af van het type auto, de leeftijd van je auto, de kilometerstand en het aantal kilometers dat je jaarlijks rijdt. Algemene richtlijn is om je auto elke twee jaar of na 15.000 kilometer een kleine beurt te geven.
Je kunt een kleine beurt makkelijk combineren met een APK.
Dit doen we tijdens een kleine beurt:
Controle accu en verlichting
Controle uitlaat en katalysator
Controle banden en remsysteem
Controle schokdempers
Controle ruiten en ruitenwissers
Bijvullen ruitenwisservloeistof
Bijvullen koelvloeistof
Vervangen oliefilter
Verversen olie
Grote beurt
Bij een grote beurt doen we alles wat we bij een kleine beurt doen, plus nog een belangrijk aantal extra’s. Zo controleren we je auto op een flink aantal punten die de veiligheid van je auto raken. Denk aan zaken zoals remvloeistof, koelvloeistof, brandstofslangen, koelsysteem, filters en distributieriem (controle).
Hoe vaak je auto een grote onderhoudsbeurt nodig heeft, hangt ook weer af van het type auto, de leeftijd van je auto, de kilometerstand en het aantal kilometers dat je jaarlijks rijdt. Algemene richtlijn is om je auto elke twee jaar of na 30.000 kilometer een grote beurt te geven.
Wanneer we tijdens een onderhoudsbeurt constateren dat je auto een (ongeplande) reparatie nodig heeft, nemen we contact met je op om dit met jou af te stemmen. Zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
diagnose elektronische storingen
Een moderne auto zit vol met elektronica, computers, chips en tal van andere elektronische componenten. Deze systemen maken onze auto’s sneller, comfortabeler, slimmer, en zuiniger. Denk maar aan systemen voor de motormanagement, controlesystemen voor de remmen, parkeersensoren en de airbags. Jammer genoeg maakt de elektronica onze auto’s een stuk storingsgevoeliger. Met onze apparatuur meten wij het elektronische systeem voor je door en kunnen we de oorzaak van elk euvel voor je opsporen en verhelpen.
aircoservice
Elk aircosysteem heeft onderhoud nodig. Omdat een aircosysteem niet honderd procent waterdicht is, ontsnapt er heel langzaam koudemiddel. Per jaar komt dat neer op zo’n tien procent. Als je het koelmiddel te laat bijvult, kan er schade aan het systeem ontstaan. De kosten van een reparatie kunnen aardig oplopen. Periodiek onderhoud aan je aircosysteem is dus zeker de moeite waard.
Dit doen we bij een aircoservicebeurt:
- Airco bijvullen met koudemiddel en compressieolie
- Filter vervangen
- Is je airco kapot, wordt je airco niet koud of heb je last van een stinkende airco, dan is aircoreparatie of aircoservice nodig.
Hier lees je meer over het waarom van onze aircoservice . Klik hier
accessoires voor meer comfort
Soms mis je functionaliteit of een bepaald comfort in je auto. Dat kan gaan om een trekhaak voor je nieuwe caravan, een toch wel handige achteruitkijkcamera, parkeersensoren, centrale deurvergrendeling of misschien wel geblindeerde ramen. Wil jij je auto een upgrade geven? Neem even contact met ons op en vertel ons wat je wensen zijn. Dan bekijken we wat de mogelijkheden zijn.